"ישראל משקיעה ביחסי החוץ פחות מאיראן"

    גואל ועקנין No Comments on "ישראל משקיעה ביחסי החוץ פחות מאיראן"
    20:26
    09.05.24
    איתי גדסי No Comments on נתניהו במסר תקיף: "אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שדולת שירות החוץ בראשות ח"כ רונן הופמן ובשיתוף עם האגודה הישראלית לדיפלומטיה, קיימה היום כנס השקה בכנסת, בהשתתפות חברי כנסת, מנכ"לי משרד החוץ לשעבר, שגרירים ישראלים, וכ-20 שגרירים זרים המוצבים בישראל.

    בכנס, חשפו עובדי משרד החוץ את מדד הדיפלומטיה השנתי, הבודק את התפתחות יחסי החוץ של ישראל ביחס למדינות שונות בעולם.

    לפי הנתונים שחשפו העובדים, איראן, שעד לאחרונה השקיעה סכומים זניחים ביחסיה הדיפלומטים ובמערך החוץ שלה, הגדילה משמעותית את ההשקעות וכעת היא עוקפת את ישראל. איראן הגדילה השנה את תקציב החוץ ב-11%; כ-0.4% מתקציב המדינה מופנה למערך החוץ, לעומת 0.38% במדינת ישראל. איראן מחזיקה ב-167 שגרירויות ברחבי העולם, 60% יותר מישראל. עוד מצביע המדד על נתונים עגומים ביחס להשקעותיה של ישראל במערך החוץ לעומת מדינות ה-OECD: הולנד משקיעה כ4% מתקציבה במערך החוץ, בלגיה כ-3.8%, נורבגיה 2%, תורכיה 0.9%, ארגנטינה 0.6%, יוון 0.4% וישראל בתחתית הרשימה- משקיעה רק 0.38% מתקציב המדינה במערך החוץ. בממוצע, משקיעות המדינות המתקדמות פי 5 מישראל ביחסי החוץ שלהן.

    image001

    עוד מצביע המדד על כך שהרשות הפלסטינית מחזיקה ב-100 שגרירויות ונציגויות ברחבי העולם, עם תקציב פעילות לפעילות מדינית ולהסברה העומד על כ-200 מיליון ש”ח (לפי אומדן). מדינת ישראל, בפועל, משקיעה פחות מחצי מסכום זה ביחסי חוץ, למרות שהתל"ג הישראלי גבוה פי 30 מזה של הרש"פ. יחד עם זאת, תקציבה של הרשות מתבסס על תרומות. תקציב משרד החוץ בישראל הינו 3% בלבד מכלל תקציב הביטחון, נמוך לא רק בהשוואה למדינות המערב אלא גם בהשוואה לאיראן (כ-8%) וירדן (כ-5%). בפועל, מדינת ישראל היא המדינה שמשקיעה את האחוז הזעום ביותר בתקציב החוץ בהשוואה לתקציב הביטחון, למרות ריבוי האתגרים ההולכים ומתרחבים בזירה הבינלאומית.



    0 תגובות